Folkekirkens skoletjeneste

Skelgårdskirken har et aktivt samarbejde med Folkekirkens Skoletjeneste, andre kirker i provstiet og de lokale skoler.

På billederne ses det netop afsluttede projekt om TID  - perspektiviseret med filosofiske greb, set på gennem kristendom, islam og buddismen. Vi indrettede lokaler i Korsjvejskirken og tog imod ni skoleklasser med engagerede elever og lærere.

Folkekirkens skoletjeneste Folkekirkens skoletjeneste

Folkekirkens skoletjeneste

Man kan læse mere om projektet i årsplanen, se link:

Årsplan Dragør-Tårnby 2019-2020_K5.pdf

Folkekirkens skoletjeneste

Billedet er fra et billedtæppe med 25 billeder, der hedder "Den røde tråd i Bibelen". Det er fremstillet af skoleelever. Tæppet viser en tolkning af centrale bibelske fortællinger, her f.eks. Jesu dåb. Tæppet udstilles i Skelgårdskirken oktober til november 2015.

Skelgårdskirken tilbyder skolerne i sognet spændende undervisning inden for det kristne univers. Ikke alene til kristendomsfaget med også inden for sang, filosofi, historie og samfundsfag. Skoleklasser inviteres tilmed på besøg i kirken.

I samarbejde med Korsvejskirken har vi etableret Folkekirkens Skoletjeneste. Hvert år laves et varieret program, som lærerne kan gøre brug af.

Undervisningstilbud til skolerne

Folkekirkens skoletjeneste

Program for 2017 - 2018 kan hentets her.

Besøg skoletjenestens egen hjemmeside.

Eksempel på et undervisningsforløb om lyd, kan du finde på hjememsiden Lydspor.